Informacje dotyczące agenta
zgodnie z art. 22 ust 1, 3, 4 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 roku o dystrybucji ubezpieczeń (Dz.U. 2017 poz. 2486 z późn. zm.)
Dane agenta
Nazwa: FINBRIDGE CREDIT & INSURANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Adres siedziby agenta: 02-496 Warszawa, ul. Henryka Brodatego 14A/22
Rodzaj pośrednika: AGENT
Numer wpisu do rejestru agentów 11227909/A
publikowanym na stronie Komisji Nadzoru Finansowego pod adresem: knf.gov.pl.
Sposób sprawdzenia wpisu do rejestru agentów
Informacje o wpisie do rejestru można uzyskać na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 września 2006 roku w sprawie prowadzenia rejestru pośredników ubezpieczeniowych oraz sposobu udostępniania informacji i z tego rejestru (Dz.U. z 2006 nr 178, poz. 1316), to jest poprzez:
- skierowanie do Komisji Nadzoru Finansowego ustnego lub pisemnego (w tym w formie elektronicznej lub telefonicznie) wniosku o udzielenie informacji z rejestru,
- uzyskanie dostępu do informacji na wydzielonym stanowisku komputerowym w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (Placu Powstańców Warszawy 1, Warszawa) – wyłącznie w godzinach pracy Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego,
- skorzystanie z rejestru udostępnionego na stronie internetowej Komisji Nadzoru Finansowego (Rejestr Agentów Ubezpieczeniowych dostępny jest pod adresem: https://au.knf.gov.pl/Au_online/).
Współpraca z zakładami ubezpieczeń
Agent działa na rzecz wielu zakładów ubezpieczeń:
- ATRADIUS CRÉDITO Y CAUCIÓN S.A. DE SEGUROS Y REASEGUROS S.A. ODDZIAŁ W POLSCE
- COMPENSA TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A. VIENNA INSURANCE GROUP
- GENERALI TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A.
- GENERALI ŻYCIE TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A
- WIENER TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A.
- INTERRISK TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A. VIENNA INSURANCE GROUP
- POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SA
- POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE SA
- SOPOCKIE TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ ERGO HESTIA SA
- SOPOCKIE TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE ERGO HESTIA SA
- TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ I REASEKURACJI ALLIANZ POLSKA S.A.
- TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ I REASEKURACJI ALLIANZ ŻYCIE POLSKA S.A.
- TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ I REASEKURACJI WARTA S.A.
- TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE WARTA S.A.
- UNIQA TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A.
- UNIQA TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE S.A.
- UNUM ŻYCIE TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ I REASEKURACJI S.A.
Wynagrodzenie dystrybutora
Dystrybutor w związku z proponowanym zawarciem umowy ubezpieczenia otrzymuje prowizję stanowiącą
określony procent zainkasowanej przez ubezpieczyciela składki ubezpieczeniowej. Dodatkowo, w razie
spełnienia wymogów regulaminowych konkursu sprzedażowego, w którym dystrybutor bierze okresowo udział,
może uzyskać wynagrodzenie w postaci nagrody pieniężnej lub rzeczowej.
Dystrybutor ma również możliwość wzięcia udziału w programach rozwoju i wsparcia zawodowego
organizowanych przez i na koszt ubezpieczyciela.
Procedura reklamacyjna
W zakresie związanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową reklamacje bądź skargi należy złożyć właściwemu
ubezpieczycielowi, z którego produktem ubezpieczeniowym związana jest reklamacja, zgodnie z procedurą
reklamacyjną przewidzianą w tym towarzystwie ubezpieczeń, wskazaną w ogólnych warunkach ubezpieczeń do
danego produktu ubezpieczeniowego bądź na stronie internetowej tego towarzystwa.
Informacja o możliwości złożenia reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozwiązywania sporów:
1) Reklamacja związana ze świadczonymi usługami może zostać złożona w siedzibie Agenta lub jego
jednostkach dokonujących obsługi klientów. Reklamacja może mieć formę:
a) pisemną – osobiście, przesyłką pocztową lub kurierską,
b) ustnie – do protokołu,
c) w formie elektronicznej – za pomocą poczty elektronicznej na adres reklamacje@asist.pl
2) Organem właściwym do rozpatrzenia reklamacji jest osoba upoważniona przez Agenta.
3) Rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi nastąpi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w
terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania ww. terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi do
klienta przed jego upływem. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie
reklamacji i udzielenie odpowiedzi w ciągu 30 dni, termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenie odpowiedzi może
zostać wydłużony do 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. Informacja do klienta z przewidywanym terminem
rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi wskazywać będzie przyczynę opóźnienia oraz okoliczności,
które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy.
4) Odpowiedź na reklamacje będzie udzielona w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika
informacji, z zastrzeżeniem, że odpowiedź może być dostarczona pocztą elektroniczną wyłącznie na wniosek
klienta.
5) Agent ubezpieczeniowy podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
6) Wniosek o rozpatrzenie sprawy może zostać złożony do Rzecznika Finansowego (www.rf.gov.pl), a Agent
zgodnie z art. 37 ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku
Finansowym, jest zobowiązany do udziału w pozasądowym postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów,
które jest przeprowadzane przez Rzecznika Finansowego.
Wniosek o rozpatrzenie sprawy może zostać złożony do Rzecznika Finansowego (www.rf.gov.pl), a Agent
zgodnie z art. 37 ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku
Finansowym, jest zobowiązany do udziału w pozasądowym postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów,
które jest przeprowadzane przez Rzecznika Finansowego.
Akcje i udziały w zakładach ubezpieczeń
Dystrybutor nie posiada akcji/udziałów jakiegokolwiek zakładu ubezpieczeń uprawniających co najmniej do
10% głosów na walnym zgromadzeniu/zgromadzeniu wspólników.